Vilkår for bruk

Nettstedet iKOU.no eies, driftes og vedlikeholdes av Skintific AS (org.nr 916666276).
Vennligst les gjennom våre vilkår for handel hos iKOU.no. Ved kjøp av produkter har du samtidig akseptert og godkjent gjeldende betingelser.

Registrering
For å handle hos iKOU.no må du ha leveringsadresse i Norge (med unntak av Svalbard og Jan Mayen), samt at du må registrere deg hos oss. Registreringen er gratis og uten forpliktelser om kjøp. Vi lagrer opplysningene på en sikker måte, og opplysningene vil ikke være tilgjengelige for uvedkommende. Du bestemmer selv passord når du registrerer deg.

Dersom du på ordretidspunktet ikke har registrert deg i nettbutikken, vil du likevel kunne gjennomføre et kjøp. Registreringen vil da finne sted etter at ordren er opprettet og betalingen akseptert hos vår samarbeidspartner Klarna. Dersom e-postadressen du benytter ved betaling til Klarna allerede eksisterer i vårt system vil ordren automatisk legges på denne brukeren. Hvis ikke vil vi automatisk opprette en ny bruker, med denne e-postadressen tilknyttet ordren. Kunder som automatisk blir opprettet i nettbutikken via Klarna på denne måten, vil senere kunne hente frem sitt passord ved å velge «glemt passord». Dette passordet kan senere endres ved å gå inn på «Min side».

Adresseendring
Du velger selv leveringsadresse når du legger inn ordren. Vi sender alle pakker til leveringsadressen som er lagret på ordren når vi registrerer din innbetaling.
Dersom du på et senere tidspunkt skulle ønske å endre leveringsadresse (ny ordre) kan denne oppdateres på samme sted som tidligere.

Vareinformasjon
IKOU.no gjør hele tiden sitt beste for å gi deg korrekte produktopplysninger. IKOU.no tar likevel forbehold om feilaktig produktbeskrivelse.

Priser
Alle priser vises inklusive moms og i norske kroner. Vi tar forbehold om trykkfeil, samt at noen varer kan være utsolgt.
Vi forbeholder oss retten til å endre prisene på nettstedet uten varsel.
Prisen som er aktuell når varen bestilles, er den prisen som gjelder, uansett om prisen går opp eller ned senere.

Tilbud
Tilbud gjelder i gitt tidsperiode og så langt lageret rekker.

Betaling
I samarbeid med Klarna tilbyr vi betaling mot faktura, delbetaling og kortbetaling.
Bestillinger foretatt av privatpersoner som sendes mot faktura forfaller til betaling 14 dager etter att bestillingen er sendt fra vårt lager. Fakturaen blir sendt via e-post fra Klarna. 
Mer informasjon og fullstendige vilkår om Klarnas betalingsmåter finner du her.

Vi sender ikke varer i oppkrav.

Frakt
Hos iKOU.no er det alltid gratis frakt. Alle pakker sendes med PostNord AS med mulighet for sporing.

Levering
IKOU.no.no har forsendelser til hele Norge, med unntak av Svalbard og Jan Mayen. Leveringstiden varierer for det enkelte produkt, men ligger vanligvis mellom 1 og 3 virkedager etter registrert innbetaling. Vi tar forbehold om lengre leveringstid i perioder med mye trafikk hos oss eller vår transportpartner. Våre leveringsalternativer er:

PostNord Home Small
Levering direkte i postkasse forutsetter åpen postkasse, hvis ikke vil pakken bli levert på din dørmatte. PostNord er ansvarlig for sendingen helt frem til din postkasse/dørmatte. Du vil få et varsel per SMS straks sendingen er levert. Sendingen kan når som helst spores på postnord.no eller via PostNord sin sporingsapp. Dette fraktalternativet kan kun benyttes på sendinger opp til 2 kg samt verdi under 2 000,- ink.mva. og forutsetter at PostNord har distribusjon på din adresse. Pakken må også være innenfor PostNords størrelseskrav for å passe i din postkasse. Pakker som ikke kan leveres med dette fraktalternativet, vil bli sendt til nærmeste utleveringssted (PostNord Collect)

PostNord Collect
Levering til nærmeste utleveringssted (post i butikk). Du vil få et varsel per SMS straks sendingen er klar til avhenting. Sendingen kan når som helst spores på postnord.no eller via PostNord sin sporingsapp.

Som kunde plikter du å følge med på status på din forsendelse.

IKOU.no er ikke ansvarlig for utlevering av melding om ankommet pakke. Ved PostNord Collect returnes uavhentede pakker etter 14 dager.

For pakker som ikke blir hentet forbeholder vi oss retten til å fakturere en avgift på 200,- for de kostnader som ekspederingen har påført oss. Uavhentede pakker omfattes normalt ikke av angreretten.
Dersom du returnerer varen, samt at du på forhånd melder fra til oss om at du benytter deg av angreretten innen fristen, skal du bare betale for returkostnaden.

Transportskade
Hvis pakken er skadd under transporten er det fint om du kontakter oss snarest slik at vi kan ta dette opp med vår transportør.

Reklamasjon og angrerett
Alle henvendelser som gjelder reklamasjon, skade på varer, feil ved leveransen eller angrerett, skal rettes skriftlig gjennom å sende en e-post til shop@iKOU.no. Du får da svar fra kundeservice snarest mulig. Ikke send tilbake varer før du har fått beskjed om dette, på denne måten unngår vi misforståelser og/eller unødvendige returkostnader.

Angrerett og angrefrist – generell informasjon
Forbruker kan gå fra avtalen uten å oppgi noen grunn innen 14 dager etter at selger har oppfylt sin opplysningsplikt iht. angrerettloven og varen og angrerettskjema er mottatt.

Forbruker må gi melding til selger dersom angreretten benyttes. Fristen anses overholdt dersom meldingen er sendt innen fristens utløp. Det stilles ikke formkrav til meldingen, men denne bør av bevismessige årsaker være skriftlig og vi anmoder om bruk av angrerettskjema. Vi ber deg sende dette skjemaet til vår kundeserviceavdeling på shop@iKOU.no

Last ned angrerettskjema her (PDF)

Angrerettloven griper ikke inn i rettigheter du har etter blant annet kjøpsloven hvis det skulle oppstå mangler. Dersom du beholder varen kan du på visse vilkår kreve prisavslag, omlevering (ny vare), eller heve kjøpet og få kjøpesummen tilbake.
Hvis du benytter deg av angreretten innen fristen skal du ha tilbake det du har betalt for varen. Varen skal sendes tilbake til selger før oppgjør finner sted. Returkostnader må du dekke selv, med mindre selger har misligholdt avtalen eller selger i henhold til avtalen har levert en erstatningsvare fordi den bestilte vare ikke var tilgjengelig.
Angreretten forutsetter at varen kan leveres tilbake i vesentlig samme stand og mengde. Det vil si at du kan ikke angre kjøpet hvis du har brutt forseglingen

Reklamasjon – generell informasjon
Hvis det oppdages en feil eller mangel må du som kunde innen rimelig tid etter at du oppdaget eller burde ha oppdaget mangelen gi oss skriftlig melding om at du vil påberope deg mangelen (reklamasjon). Fristen for å reklamere er likevel ikke kortere enn to måneder fra det tidspunkt da du oppdaget mangelen. Reklamasjon må senest skje to år etter at du overtok produktet. Dersom produktet eller deler av det ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre er fristen for å reklamere fem år. Hvis du ikke reklamerer i tide tapes retten til å gjøre mangelen gjeldende.

En mangel som viser seg innen seks måneder etter at du overtok risikoen for produktet (normalt leveringstidspunktet) skal formodes å ha eksistert ved risikoens overgang.
Dersom det foreligger en mangel ved produktet, og du har reklamert innen de nevnte fristene, kan du gjøre gjeldende følgende:

  • Under visse forutsetninger velge mellom retting og omlevering
  • Kreve heving av kjøp dersom mangelen ikke er uvesentlig

Dersom vår retting eller omlevering vil medføre at du i mer enn en uke blir avskåret fra å bruke produktet har du under visse forutsetninger rett til å kreve å få stilt en erstatningsgjenstand til rådighet for vår regning. Som hovedregel har vi ikke krav på å foreta mer enn to forsøk på retting eller omlevering for samme mangel.
Har du ytterligere spørsmål om angrerett, angrefrist eller reklamasjoner kan du kontakte oss på shop@iKOU.no

Verneting
Ved en eventuell tvist aksepterer begge parter Oslo som verneting. Dette iht. Tvisteloven § 4-6 – Avtalt verneting.